Xbox Introduces Cloud Streaming for Owned Games

Spannende ontwikkelingen staan op het punt te gebeuren voor Xbox-gamers, terwijl het platform zich voorbereidt om een nieuwe functie te testen waarmee gebruikers hun eigen games via de cloud kunnen streamen. Dit initiatief, onderdeel van Project Lapland, zal naar verwachting in november het Xbox Insider-programma betrereden, met een bredere beschikbaarheid kort daarna. Het lijkt erop dat alleen Ultimate-abonnees toegang zullen hebben tot deze mogelijkheid.

Momenteel kunnen gamers alleen titels streamen die beschikbaar zijn via Xbox Game Pass, en ze genieten op verschillende apparaten, waaronder mobiele telefoons en slimme tv’s. Spelers moesten vaak een webbrowser gebruiken voor cloudtoegang; Microsoft is echter proactief geweest in het creëren van specifieke applicaties om de ervaring te stroomlijnen. Een nieuwe mobiele applicatie zal Xbox- en Game Pass-functionaliteiten combineren, wat de gebruikersbetrokkenheid en de navigatie door de catalogus zal verbeteren.

Bovendien hebben recente juridische ontwikkelingen de deur geopend voor Xbox-gebruikers om games rechtstreeks via de Xbox-app op Android-apparaten aan te schaffen, wat de toegankelijkheid en de keuze voor consumenten verbetert. Microsoft heeft enthousiasme uitgesproken over deze verandering en zijn toewijding benadrukt om de mogelijkheden voor spelers op verschillende platforms uit te breiden.

Het concept van het streamen van eigen games werd aanvankelijk geïntroduceerd tijdens de beginjaren van project xCloud. Xbox-leiders beloofden deze functie als onderdeel van hun visie om gamers meer vrijheid en flexibiliteit te geven. Met plannen die in de daaropvolgende jaren zijn herhaald, zou de verwachte uitrol van deze functie een belangrijke voortgang kunnen markeren in cloudgaming voor Xbox-gebruikers.

Xbox Breidt Horizonten Uit met Cloud Streaming voor Eigen Games: Wat Je Moet Weten

In een gedurfde stap om de game-ervaring te verbeteren, is Xbox van plan om cloudstreaming voor games die spelers al bezitten te introduceren. Deze functie, onderdeel van het ambitieuze Project Lapland-initiatief, maakt het gamers mogelijk om toegang te krijgen tot hun persoonlijke bibliotheken op afstand, wat de manier waarop ze met hun gamecollecties omgaan aanzienlijk zal veranderen. Verwacht wordt dat deze functie in november het Xbox Insider-programma betreedt en dat het de mogelijkheden van cloudgaming verder zal uitbreiden dan de bestaande aanbiedingen van Xbox Game Pass.

Belangrijke Vragen en Antwoorden

1. **Welke platforms ondersteunen cloudstreaming voor eigen games?**
De cloudstreamingfunctie is ontworpen om te werken op een scala aan apparaten, waaronder mobiele telefoons, tablets en slimme tv’s, zodat gebruikers hun eigen titels op elk moment en op elke plaats kunnen spelen, mits ze een stabiele internetverbinding hebben.

2. **Wie heeft toegang tot deze functie?**
Initiëel zal deze service exclusief zijn voor Ultimate-abonnees, wat de strategie van Microsoft weerspiegelt om waarde toe te voegen aan hun premiumlaag. Er zijn echter plannen om de toegankelijkheid in de toekomst te vergroten.

3. **Hoe beïnvloedt dit bestaande Game Pass-abonnees?**
Game Pass-abonnees zullen nog steeds profiteren van de bestaande cloudgaming-aanbiedingen, maar de nieuwe functie zal een precedent scheppen door het streamen van aangekochte titels mogelijk te maken in plaats van alleen die via abonnement beschikbaar zijn.

Uitdagingen en Controverses

Ondanks de opwinding rond deze nieuwe functie, kunnen er verschillende uitdagingen opduiken:

– **Afhankelijkheid van Internet:** De kwaliteit van de cloudgamingervaring is sterk afhankelijk van de internetverbinding van de gebruiker. Gamers in landelijke gebieden of regio’s met slechte connectiviteit kunnen aanzienlijke obstakels ondervinden.

– **Licentieproblemen:** Er zijn mogelijk juridische en licentieproblemen verbonden aan het toestaan van cloudstreaming voor eigen games, vooral met betrekking tot derde partij titels.

– **Consistentie van de Gebruikerservaring:** Het waarborgen van een naadloze overgang tussen apparaten en het behouden van een uniforme gebruikerservaring op verschillende platforms kan voor Microsoft een uitdaging zijn.

Voordelen en Nadelen

Voordelen:
– **Verbeterde Flexibiliteit:** Gamers kunnen hun bibliotheken vanaf vrijwel elk internet-enabled apparaat benaderen, waardoor ze onderweg kunnen spelen.
– **Verhoogde Spelduur:** De mogelijkheid om oudere titels te spelen zonder dat een speciale console nodig is, kan nieuw leven blazen in de bestaande bibliotheek van een gamer.
– **Toegenomen Waarde voor Ultimate-abonnees:** Deze functie biedt een grotere prikkel voor gebruikers om zich in te schrijven voor Ultimate-diensten, wat mogelijk de gebruikersbasis van Microsoft vergroot.

Nadelen:
– **Potentiële Kwaliteitsproblemen:** Games streamen kan lijden onder vertraging, verminderde grafische kwaliteit en andere prestatieproblemen in vergelijking met spelen op een console.
– **Beperkte Aanvankelijke Beschikbaarheid:** Op dit moment hebben alleen Ultimate-abonnees toegang, wat sommige gamers kan uitsluiten die de abonnementsprijs niet kunnen rechtvaardigen.

Terwijl Xbox zich voorbereidt om deze functie te lanceren, is de gamegemeenschap in afwachting. Met de belofte van meer flexibiliteit in hoe games kunnen worden gespeeld, evenals een grotere toegankelijkheid voor een breder publiek, kan de verschuiving naar cloudstreaming wel eens het volgende hoofdstuk in gaming bepalen. Voor meer informatie en updates kun je XBOX bezoeken.

The source of the article is from the blog procarsrl.com.ar

Web Story

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *