Korea to Lead Global Expansion of Cultural Education and Arts

Het Ministerie van Cultuur, Sport en Toerisme (MCST, Minister: Yu In-chon) en de Korea Arts & Culture Education Service (KACES, President: Park Eun-sil) namen deel aan de derde UNESCO Wereldconferentie over Cultuur en Kunst Educatie, die plaatsvond in Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van 13 tot 15 februari. Daarnaast hebben zij succesvol een nevenevenement geleid dat gericht was op Aziatisch-Pacifische samenwerking in cultuur- en kunsteducatie.

De conferentie, die voor het eerst werd gehouden sinds het evenement in Seoul in 2010, had tot doel de evoluerende sociale waarden te weerspiegelen en het herziene kader voor cultuur en kunsteducatie aan te nemen. Ongeveer 940 deelnemers uit 125 landen, waaronder culturele, artistieke en onderwijsministerieambtenaren, relevante experts en vertegenwoordigers van organisaties die verbonden zijn met de Verenigde Naties en UNESCO, kwamen bijeen op de conferentie.

Tijdens de eerste sessie gaf Lee Hae-don, directeur Cultuur- en Kunstbeleid van MCST, een presentatie getiteld “Een eerlijke kans op toegang tot cultuur- en kunsteducatie.” Gekozen tot vicevoorzitter via de verkiezing van de Bureau Groep op de 13e, deelde directeur Lee de beleidsinitiatieven van de Koreaanse overheid om gelijke toegang tot cultuur- en kunsteducatie te bevorderen onder het motto “cultuur- en kunsteducatie open voor iedereen.” Hij benadrukte succesverhalen zoals het “Yesulnurim” -project van KACES dat kwetsbare groepen ondersteunde en het nationale platform voor cultuur- en kunsteducatiebronnen en -begeleiding.

KACES-president Park Eun-sil werd gekozen als rapporteur en presenteerde de belangrijkste agendapunten van de conferentie tijdens de slotceremonie op de 15e. Deelnemers bereikten consensus over de fundamentele principes en noodzakelijke maatregelen om cultuur- en kunsteducatie te activeren, keurden het herziene kader voor cultuur- en kunsteducatie goed en verklaarden dit formeel te hebben aangenomen.

Korea heeft actief bijgedragen aan de implementatie van het kader door middel van de side-evenementen die gericht waren op samenwerking in de Aziatisch-Pacifische regio in cultuur- en kunsteducatie. Op het evenement namen cultuur- en kunstdeskundigen uit Korea, Singapore, Australië en andere landen deel aan presentaties en paneldiscussies.

Het MCST gaf aan: “Tijdens deze conferentie, die gericht was op de richting van wereldwijde cultuur- en kunsteducatie, is het leiderschap van Korea op het gebied van cultuur- en kunsteducatie aangetoond.”

KACES zei: “We zullen streven naar de verspreiding van de Koreaanse cultuur en kunsteducatie over de hele wereld voor de toekomstige generatie op basis van samenwerking met verschillende landen en organisaties.”

Veelgestelde vragen (FAQ) over de derde UNESCO Wereldconferentie over Cultuur en Kunst Educatie:

1. Wanneer vond de conferentie plaats en waar?
De conferentie vond plaats van 13 tot 15 februari in Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten.

2. Wie namen er deel aan de conferentie?
Ongeveer 940 deelnemers uit 125 landen namen deel aan de conferentie, waaronder culturele, artistieke en onderwijsministerieambtenaren, relevante experts en vertegenwoordigers van organisaties die verbonden zijn met de Verenigde Naties en UNESCO.

3. Wat was het doel van de conferentie?
Het doel van de conferentie was om de evoluerende sociale waarden te weerspiegelen en het herziene kader voor cultuur en kunsteducatie aan te nemen.

4. Welke initiatieven deelde directeur Lee Hae-don tijdens zijn presentatie?
Directeur Lee Hae-don deelde tijdens zijn presentatie de beleidsinitiatieven van de Koreaanse overheid om gelijke toegang tot cultuur- en kunsteducatie te bevorderen, onder het motto “cultuur- en kunsteducatie open voor iedereen.” Hij benadrukte succesverhalen zoals het “Yesulnurim” -project van KACES dat kwetsbare groepen ondersteunde en het nationale platform voor cultuur- en kunsteducatiebronnen en -begeleiding.

5. Wat waren de belangrijkste agendapunten die door president Park Eun-sil werden gepresenteerd tijdens de slotceremonie?
President Park Eun-sil presenteerde de belangrijkste agendapunten van de conferentie tijdens de slotceremonie. Deelnemers bereikten consensus over de fundamentele principes en noodzakelijke maatregelen om cultuur- en kunsteducatie te activeren, keurden het herziene kader voor cultuur- en kunsteducatie goed en verklaarden dit formeel te hebben aangenomen.

6. Hoe heeft Korea bijgedragen aan de implementatie van het kader?
Korea heeft actief bijgedragen aan de implementatie van het kader door middel van side-evenementen die gericht waren op samenwerking in de Aziatisch-Pacifische regio in cultuur- en kunsteducatie. Cultuur- en kunstdeskundigen uit Korea, Singapore, Australië en andere landen namen deel aan presentaties en paneldiscussies.

Gerelateerde links:
UNESCO
Ministerie van Cultuur, Sport en Toerisme
Korea Arts & Culture Education Service