Nieuwe Aanvraag Ingediend voor Wooncomplex aan 585 17th Street in Downtown Oakland

Er is een nieuwe aanvraag ingediend voor de bouw van een wooncomplex met acht verdiepingen aan 585 17th Street in Downtown Oakland. Dit hoogbouwproject zal bijna honderd woningen creëren op de hoek van 17th en Jefferson Street, slechts twee blokken verwijderd van Oakland City Hall. De ontwikkelaar, DM Development uit San Francisco, zal profiteren van de nieuwe wetgeving, Senate Bill 330, om het goedkeuringsproces te stroomlijnen.

Hoewel het project niet in aanmerking komt voor het State Density Bonus-programma, omdat alle 94 huurappartementen tegen marktprijzen zullen worden verhuurd, belooft het nog steeds een welkome aanvulling te zijn op de woonvoorzieningen in het gebied.

Het wooncomplex zal bestaan uit een 83-voet hoge structuur met een totale oppervlakte van ongeveer 76.420 vierkante voet, inclusief 4.180 vierkante voet aan commerciële ruimte. De appartementen variëren in grootte, met 28 micro-units, 19 junior appartementen, 14 studio’s, 21 eenkamerappartementen en 12 tweekamerappartementen. Het plan omvat ook parkeergelegenheid voor vijf fietsen.

BDE Architecture is verantwoordelijk voor het ontwerp van het gebouw. De gevel zal worden bekleed met verticale panelen van stucwerk of vezelcement, en de onderkant zal worden gemaakt van beton of steen. Het commerciële gedeelte van het gebouw zal verdeeld zijn over de begane grond en het dakterras. Toekomstige huurders kunnen genieten van een fraai aangelegd dakterras met uitzicht over de stad tot aan Berkeley en Mount Tamalpais.

De civiel ingenieur voor het project is BKF Engineers en Jett is de landschapsarchitect. De bouw zal vijf houten verdiepingen toevoegen aan het bestaande gebouw van drie betonnen verdiepingen. Het perceel van 0,23 acre is gelegen op de hoek van 17th en Jefferson Street, in de buurt van San Pablo Avenue. Toekomstige bewoners zullen zich op slechts vijf minuten afstand bevinden van de 12th Street en 19th Street BART Stations langs Broadway.

Veelgestelde vragen

1. Wat is het doel van het wooncomplex aan 585 17th Street in Downtown Oakland?
Het doel van het wooncomplex is om bijna honderd woningen te creëren op de hoek van 17th en Jefferson Street, twee blokken verwijderd van Oakland City Hall.

2. Wie is de ontwikkelaar van het project en welke wetgeving gebruiken ze om het goedkeuringsproces te stroomlijnen?
De ontwikkelaar van het project is DM Development uit San Francisco. Ze maken gebruik van de nieuwe wetgeving, Senate Bill 330, om het goedkeuringsproces te stroomlijnen.

3. Komt het project in aanmerking voor het State Density Bonus-programma?
Nee, het project komt niet in aanmerking voor het State Density Bonus-programma omdat alle 94 huurappartementen tegen marktprijzen zullen worden verhuurd.

4. Hoe groot zal het wooncomplex zijn en wat voor soort appartementen zal het bevatten?
Het wooncomplex zal een 83-voet hoge structuur hebben met een totale oppervlakte van ongeveer 76.420 vierkante voet, inclusief 4.180 vierkante voet aan commerciële ruimte. Het zal verschillende soorten appartementen bevatten, zoals micro-units, junior appartementen, studio’s, eenkamerappartementen en tweekamerappartementen.

5. Wie zijn verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw van het gebouw?
BDE Architecture is verantwoordelijk voor het ontwerp van het gebouw. De civiel ingenieur voor het project is BKF Engineers en Jett is de landschapsarchitect.

6. Waar bevindt het perceel zich en hoe dichtbij zijn de BART Stations?
Het perceel van 0,23 acre is gelegen op de hoek van 17th en Jefferson Street, in de buurt van San Pablo Avenue. Toekomstige bewoners zullen zich op slechts vijf minuten afstand bevinden van de 12th Street en 19th Street BART Stations langs Broadway.

Definities:
– Senate Bill 330: Een nieuwe wetgeving die wordt gebruikt door de ontwikkelaar van het project om het goedkeuringsproces te stroomlijnen.
– Density Bonus-programma: Een programma dat in aanmerking komende ontwikkelaars in staat stelt om extra wooneenheden te creëren in ruil voor het aanbieden van bepaalde voordelen, zoals betaalbaarheid.
– Micro-units: Kleine appartementen met een beperkte oppervlakte die vaak zijn ontworpen voor één persoon.
– Junior appartementen: Appartementen met één slaapkamer en een aparte kleine ruimte die kan worden gebruikt als een werkkamer of opslagruimte.
– BART Stations: Stations van het Bay Area Rapid Transit (BART)-systeem, dat snelle openbaar vervoersdiensten biedt in de San Francisco Bay Area.

Suggesties voor gerelateerde links:
DM Development
BDE Architecture
BKF Engineers
Bay Area Rapid Transit (BART)

The source of the article is from the blog maltemoney.com.br