Roblox en Electronic Arts worstelen met gedempte uitgaven van spelers

Roblox Corporation (NYSE: RBLX) heeft zijn groeiverwachtingen teruggeschroefd nadat het eerste kwartaalverslag een vertraging in de uitgaven van spelers liet zien als gevolg van een onzekere economische outlook en aanhoudende hoge inflatie. Als reactie op het verslag daalden de aandelen van de metaverse-gigant met meer dan 20% in de vroege handel en sloten 22% lager op de dag.

Ook Electronic Arts Inc (NASDAQ: EA) gaf deze week geen positieve omzetverwachting voor het volledige jaar. Electronic Arts miste nipt de omzet- en winstverwachtingen met zijn laatste kwartaalresultaten. Met een omzetdaling van 5,1% op jaarbasis, behaalde Electronic Arts een omzet van $1,78 miljard. Hoewel Electronic Arts vorig jaar een verlies rapporteerde van $0,04 per aandeel in hetzelfde kwartaal, boekte het nu een GAAP-winst van $0,67 per aandeel. Over het algemeen waren er weinig positieve punten te vinden in de laatste kwartaalresultaten van Electronic Arts, aangezien de video game-uitgever naast een moeilijk kwartaal ook aankondigde dat er nog meer uitdagingen in het verschiet liggen.

Roblox verlaagde ook zijn prognose. De metaverse-gigant verwacht een boekingsvolume voor het hele jaar tussen de $4 miljard en $4,10 miljard, terwijl het eerder een prognose gaf tussen de $4,14 miljard en $4,28 miljard. Voor het lopende kwartaal verwacht Roblox boekingen tussen $870 miljoen en $900 miljoen, waarbij de conservatieve benadering te wijten is aan het feit dat Pasen dit jaar eerder plaatsvond en dus in het reeds gerapporteerde kwartaal viel.

Met hun recente resultaten hebben Electronic Arts en Roblox de harde waarheid bevestigd: de game-industrie worstelt met lagere betrokkenheid. De groeisnelheid van het aantal uren dat gebruikers van 13 jaar en ouder op het platform doorbrachten, was het laagst in twee jaar voor Roblox.

Roblox experimenteert met digitale advertenties als poging om zijn inkomsten te diversifiëren. Eerder deze maand begon Roblox met het tonen van virtuele reclameborden met inhoud van Walmart (NYSE: WMT) en andere merken, terwijl het blijft werken aan de infrastructuur voor het advertentieplatform. Steeds meer merken tonen interesse in Roblox, met meer dan 300 merkactivaties, waaronder Nike Inc (NYSE: NKE), Lego en Ralph Lauren Corporation (NYSE: RL), die Roblox aan het einde van 2023 rapporteerde.

Hoewel Roblox zich in de juiste sectoren, waaronder AI en XR, bevindt en zich richt op het empoweren van elke gebruiker om een maker te worden, staat het ook voor intense concurrentie. Een van zijn belangrijkste concurrenten, Epic Games, stelt makers in staat om ervaringen te creëren en ze in Fortnite te publiceren. Hoewel Fortnite een iets oudere spelerbasis heeft, richt het zich ook zeker op jonge gamers. In februari kondigde Epic Games een strategisch partnerschap aan met The Walt Disney Company (NYSE: DIS). Samen zullen Epic Games en Disney werken aan het creëren van een uitgebreid gaming- en entertainmentuniversum dat verbonden zal zijn met Fortnite. Naast dit ambitieuze meerjarige project heeft Disney ook toegezegd $1,5 miljard te investeren in een aandeel in Epic Games. Door de unieke magie van Disney en de inhoud voor alle leeftijden, heeft Epic Games de rivaliteit met Roblox naar een geheel nieuw niveau getild en is het een veel grotere bedreiging geworden.

Disclaimer: Dit artikel is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden. Het is geen beleggingsadvies.

FAQ-sectie:

1. Waarom heeft Roblox Corporation zijn groeiverwachtingen teruggeschroefd?
Roblox Corporation heeft zijn groeiverwachtingen verlaagd vanwege een vertraging in de uitgaven van spelers als gevolg van een onzekere economische outlook en aanhoudende hoge inflatie.

2. Hoe hebben de aandelen van Roblox Corporation gereageerd op het verslag?
De aandelen van Roblox Corporation daalden met meer dan 20% in de vroege handel en sloten 22% lager op de dag als reactie op het verslag.

3. Wat was de omzetdaling van Electronic Arts Inc?
Electronic Arts Inc rapporteerde een omzetdaling van 5,1% op jaarbasis, met een omzet van $1,78 miljard.

4. Welke winst boekte Electronic Arts Inc in het laatste kwartaal?
Electronic Arts Inc boekte een GAAP-winst van $0,67 per aandeel in het laatste kwartaal.

5. Welke uitdagingen kondigde Electronic Arts Inc aan naast de moeilijke kwartaalresultaten?
Naast de moeilijke kwartaalresultaten kondigde Electronic Arts Inc aan dat er nog meer uitdagingen in het verschiet liggen.

6. Wat is de nieuwe prognose van Roblox Corporation voor het boekingsvolume van het hele jaar?
Roblox Corporation verwacht nu een boekingsvolume tussen $4 miljard en $4,10 miljard voor het hele jaar, waarbij de eerdere prognose tussen $4,14 miljard en $4,28 miljard was.

7. Waarom is de conservatieve benadering van Roblox Corporation voor het lopende kwartaal?
De conservatieve benadering van Roblox Corporation voor het lopende kwartaal is te wijten aan het feit dat Pasen dit jaar eerder plaatsvond en dus in het reeds gerapporteerde kwartaal viel.

8. Wat is de belangrijkste uitdaging waar de game-industrie mee worstelt?
De game-industrie worstelt met lagere betrokkenheid van gebruikers, zoals bevestigd door Roblox Corporation en Electronic Arts Inc in hun recente resultaten.

9. Waar experimenteert Roblox Corporation mee om zijn inkomsten te diversifiëren?
Roblox Corporation experimenteert met digitale advertenties als poging om zijn inkomsten te diversifiëren.

10. Welke merken hebben interesse getoond in adverteren op Roblox?
Meer dan 300 merken, waaronder Walmart, Nike Inc, Lego en Ralph Lauren Corporation, hebben interesse getoond in adverteren op Roblox.

11. Wie is een belangrijke concurrent van Roblox Corporation?
Een belangrijke concurrent van Roblox Corporation is Epic Games.

12. Wat heeft Epic Games aangekondigd in samenwerking met The Walt Disney Company?
Epic Games heeft aangekondigd een strategisch partnerschap aan te gaan met The Walt Disney Company om een uitgebreid gaming- en entertainmentuniversum te creëren dat verbonden zal zijn met Fortnite.

13. Hoe heeft Epic Games de rivaliteit met Roblox Corporation vergroot?
Epic Games heeft de rivaliteit met Roblox Corporation vergroot door een strategisch partnerschap aan te gaan met The Walt Disney Company en door $1,5 miljard te ontvangen van Disney als investering in een aandeel in Epic Games.

14. Is dit artikel beleggingsadvies?
Nee, dit artikel is alleen bedoeld voor informatieve doeleinden en is geen beleggingsadvies.

Belangrijke termen/jargon:
– Metaverse: Een virtuele realiteit waarin gebruikers kunnen communiceren met een computergegenereerde omgeving en andere gebruikers.
– Boekingsvolume: Het totale bedrag aan betalingen en reserveringen dat wordt gegenereerd door een bedrijf over een bepaalde periode.
– GAAP: Generally Accepted Accounting Principles. Een set van accountingstandaarden die wordt gebruikt om financiële verslaggevingsnormen te bepalen in de Verenigde Staten.
– XR: Extended Reality. Een overkoepelende term die verwijst naar de combinatie van virtuele realiteit (VR), augmented reality (AR) en mixed reality (MR) ervaringen.

Suggesties voor gerelateerde links:
Roblox
Electronic Arts
Epic Games
Walmart
Nike Inc
Lego
The Walt Disney Company
Roblox Investor Relations
Electronic Arts Investor Relations
Epic Games Investor Relations

The source of the article is from the blog agogs.sk